توسعه شهر و برای دوره پنجم شورای شهر چه باید کرد؟
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

توسعه شهر و  برای دوره پنجم شورای شهر چه باید کرد؟

شورایی که با آغاز سال ۱۳۸۹ انتظار می رفت به پایان دوره خود رسیده باشد؛ با مصوبه مجلس شورای اسلامی تا خرداد سال ۱۳۹۲ به حیات خود ادامه خواهد داد. عمر نسبتا طولانی شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره سوم برای برخی از شهرها و روستاهای کشور خوش یمن و خوشایند بود و برای برخی تلخ و نفس گیرحال در پایان دور چهارم هستیم. شوراها با کارکردهای متفاوت خود قضاوتهای مختلفی () در اذهان عمومی برجای گذاشته اند.

صرف نظر از جایگاه رفیع شوراها ،  نظام شورایی از مبنای عقلانی برخوردار است و همگان آن را باور دارند تا آنجا که این امر مهم بعنوان یکی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است. شوراهای اسلامی شهر وروستا اولین ونزدیکترین حلقه حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است و می تواند معرف بالندگی علمی، معرفتی و فرهنگی مردم آن جامعه باشد. اگر افراد شایسته، توانمند و متعهد خود را در معرض انتخاب شدن قرار دهند و مردم جامعه به دور از تعصبات قبیله گرایی و مهمتر غرض ورزیهای شخصی ؛ با شناخت و آگاهی انتخاب نمایند آن وقت شورایی واقعی شکل خواهد گرفت که می تواند نماد و آینه تمام نمای مردم و رای دهندگان باشد.

تا  2 ماه دیگر انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. از هم اکنون کلید انتخابات ریاست جمهوری با فعالیتهای پیدا وپنهان نامزدهای احتمالی و صف آرایی هواداران آنها در ستادهای انتخاباتی زده شده است . بیم آن می رود سایه سنگین انتخابات ریاست جمهوری برحساسیت، دقت و انتخاب مردم در امر شوراهای اسلامی تاثیر گذاشته و آنها را از این موضوع حیاتی غافل سازد. اگر در انتخابات ریاست جمهوری پای سرنوشت آحاد یک ملت(کشور) در میان است، به نظر می رسد انتخاب افرادی آگاه، کاردان، توانمند و متناسب با جایگاه برای پی گیری مطالبات مردم و اجرایی کردن خواسته های به حق مردم از دولتمردان و مدیران اجرایی در سطح استان و مرکز کشور هم دست کمی از آن نخواهد داشت.

کمی به عقب برگردیم  و رفتار و عملکرد شورای شهر خوی   را مرور و ورق بزنیم. آیا شورای چهارم شهر خوی توانست در نزد افکار عمومی کارنامه قبولی بگیرد؟ تا چه اندازه در پیگیری حقوق و مطالبات مردم شهر و دیارمان ودر جذب اعتبارات استانی و ملی، و جذب سرمایه گذاری، رونق کسب وکار و فضای زندگی و در زیبا سازی و خدمات شهری و ایجاد تعامل و همفکری بین بخشی دستگاههای اجرایی موفق عمل کرده است؟ یا مردم از شورای شهر چه قضاوتی داشته و خواهند داشت؟ پس نباید از دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا چه به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تعهد و به لحاظ تاثیر مستقیمی که بر زندگی و معیشت مردم و رفاه و احساس رضایتمندی آنها دارد، غافل ماند. لذا می بایست تا فرصتی اندک هست با کمک از افراد توانمند، فنی، جوان، متعهد، مردمی و دلسوز آنها را به پذیرفتن این مسولیت مهم همراهی و تشویق کرد و رسانه ها و افراد موثر و مفید جامعه با تمام وجود از آنها حمایت نمایند،تا شورای پیران خواب آلود جلسات برای ادامه استراحت به خانه روند.  تا ان شاءاشورایی در خور و شایسته داشته باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها